Proč jsme pro našeho předškoláka vybrali ZŠ Perlička?

23.04.2012 22:22

 

S prvním synem, Filipem, jsme se zcela náhodně, ale jistě řízením osudu, objevili v Montessori centru tehdy ještě v Komíně, kde jsme si osvojovali první zásady respektování sebe i druhých, práci v připraveném prostředí a práci v klidu a bez vyrušování. Od té doby mi principy paní Montessori přirostly k srdci a sám jsem absolvoval kurzy Montessori pedagogiky i osobnostní kurz Respektovat a být respektován. V průběhu toho jsem si začal uvědomovat, že Montessori systém se netýká jen výchovy dětí, ale má veliký vliv i na dospělé, na vztahy v rodině, v práci. Nejvíce mne učarovala ta kombinace spontánnosti a současně respektu k druhému člověku, tento systém vnáší naprosto přirozený řád do vztahů bez rozkazů a ponižování. Jak důležitý je pak takový přístup u malých dětí! Vidím na Filipovi, jak z něj vyrůstá samostatný a zodpovědný člověk a jsem si jist, že Montessori systém ne jako způsob výchovy, ale jako způsob přístupu k člověku na tom má lví podíl.

Jistě má velký význam i osobnost lidí, kteří v Montessori školkách a školách s dětmi pracují. Perlička si za ty tři školkové roky získala naši plnou důvěru a když vidím, s jakou zodpovědností přistupují k nové škole, k výběru učitelky pro děti i k přípravě vzdělávacího plánu, tak Filipovi tu školu docela závidím...

Jakub

 

Naše dcera navštěvuje druhým rokem k naší i její velké spokojenosti MŠ Perlička. Líbí se nám prostředí samotné školky, program Montessori, ctností a profesionální vystupování všech zaměstnanců. Po předchozí negativní zkušenosti se státní MŠ jsme byli velmi rádi, že jsme pro Emu našli školku, kde je spokojená a je velkou inspirací nejen pro ni, ale i pro nás samotné.

Proto jsme velmi uvítali, když vedení školky zrealizovalo založení základní školy. Velmi se nám líbí přístup k výběru pedagoga, který podle nás dopadl výborně a byl mimo jiné jedním z velkých plus pro výběr ZŠ Perlička. Důvodů bylo samozřejmě více. Profesionální přístup celého týmu vedení, jejich velké nadšení a chuť ke zřízení školy, velmi příjemné prostředí a okolí školy, zahrnutí rodičů do celého procesu a samozřejmě jsme chtěli aby, dcera v tomto způsobu vzdělávání pokračovala.

Věříme, že dětství strávené v MŠ a ZŠ pomůžou naší dceří k tomu, aby z ní vyrostl zvídavý, samostatný člověk, s nadšením pro poznávání sebe sama, okolního světa, tolerantní, sebevědomý a zároveň ohleduplný ke svému okolí.

Vlastimila a Radek